środa, 22 lipca 2015

Retro wakacje: Album-kolekcjoner Agnieszki / Retro holidays: Agnieszka's Collector-album

Pamiętacie o naszym wakacyjnym wyzwaniu? Jeszcze do soboty czekamy na Wasze prace - wszystko, co w stylu retro i związane z wakacjami oprócz kartek. 

Do you remember about our holiday challenge? We're waiting for your projects till Saturday - everything retro and holiday-connected apart from cards.

Ja dziś chciałabym pokazać Wam coś, co przygotowałam dla siebie - coś, czego do tej pory brakowało mi podczas wakacji. Bardzo lubię zwiedzać nowe miejsca i zawsze kompulsywnie zbieram wszystkie ulotki, broszurki, bilety, by potem wkleić je do po-wakacyjnego albumu. Do tej pory wszystko to trafiało do torby lub plecaka luzem - czasem coś się pogięło, czasem zgubiło. Postanowiłam więc na te wakacje lepiej się przygotować i stworzyłam album-kolekcjoner z 15 kieszonkami, który będę ze sobą nosić na wyprawy i do którego tymczasowo trafiać będą wszystkie zdobycze. 

Today I'd like to show you something that I've made for myself - something which I have always been missing on holiday trips. I really like sightseeing and I always compulsively collect all kinds of flyers, brochures, tickets to later use them in a photo album. Up till now all of this landed in my bag or backpack - sometimes it got crumpled, sometimes it got lost. So I decided to be better prepared this holiday season and made a collector-album with 15 pockets, which I'm going to carry arund with me and where I'm going to temporarily store all the treasures.


Album ma pięć kart - każda karta to jedna duża kieszeń i dwie mniejsze. 
The album consists of five pocket pages - each page is one big pocket and two smaller ones.


Każda ze stron powstała z jednego arkusza papieru 30x30 przyciętego do wymiarów 10x10 cali i zagiętego według poniższego schematu (linie przerywane). Żeby stworzyć małe kieszonki, przecięłam dolną część papieru po środku aż do poziomej linii zagięcia - powstałe w ten sposób skrzydełka zagięłam za góry i przykleiłam, tworząc małe kieszonki. Następnie złożyłam całość na pół tak, by małe kieszonki były na zewnątrz - to stworzyło dużą kieszeń, w którą można coś wsunąć od góry.

Each pocket page started off as a 30x30 paper sheet cut down to 10x10 inches and scored as shown below (the dashed lines are the scoring lines). To create the small pockets, I cut the bottom part in half up to the horizontal scoring line and folded the flaps up and glued them there. Then I folded eerything in half so that the small pockets were on the outside - which created a large pocket, accessed from the top.

Tak przygotowane strony zbindowałam i opatrzyłam okładką zrobioną z tektury połączonej płótnem craftowym - płótno jest bardzo mocne i pozwala na dowolne ruszanie okładką bez strachu, że coś się przetrze i rozleci (jak mogłoby się stać w przypadku papieru). Kolekcjonera można więc śmiało wrzucić do torebki i ruszyć w drogę. I to nie raz! Album może być przecież wielokrotnego użytku. :)

When the pocket pages were ready, I bound them and made a chipboard cover, which I bound with craft canvas - the canvas is very strong and lets the cover move freely while at the same time preventing anything from wearing off and falling apart (as the case might be with paper). So the collector can be thrown into a bag and the adventure can start. More than once! The album can be re-used on more and more trips. :)


Wszystkie strony i papier, który znalazł się na okładce mocno potuszowałam tuszem Distress Ink Vintage Photo. Okładka pozostała płaska - kolekcjoner ma być przede wszystkim finkcjonalny - zrobiłam tylko kilka zegarowych kształtów za pomocą maski i tuszu i zrobiłam kilka chlapań otwartą mgiełką. W centrum znalazła się bardzo pasująca mi tematycznie karta z zestawu ATC Archivist.

I inked all the pages and the cover paper heavily with Vintage Photo Distress Ink. I kept the cover flat - the collector is supposed to be functional first of all - I only made some clock patterns using a stencil and ink and added some splatters using an open mist bottle. The centre is occupied by a card from the Archivist collection small ATC pad, which really went with my theme. 






Użyłam: / I used:

UHK Gallery - Celebration - Czerwiec UHK Gallery - Celebration - Kwiecień UHK Gallery - Celebration - Luty

UHK Gallery - Celebration - Maj UHK Gallery - Celebration 2 - Sierpień UHK Gallery - Celebration 2 - Październik

ATC 7.5 x 10 cm - Prima The Archivist Szablon 6x6 - Time Travel - Crafter's Workshop Studio75 - Płótno craftowe - toffi

Tusz Distress Mini - Vintage Photo Małe aplikatory do tuszy - Mini Ink Blending Tool - Ranger Vintage Photo Distress Spray Stain

Taśma dwustronna 3.17mm

Pozdrawiam,
Hugs,




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz